Food by Clara

pátek 12. září 2014

Špaldové knedlíky // Dumplings with spelled flour

Už jsem několikrát zkoušela vařit celozrnné knedlíky... Ale nikdy nebyly nic moc. Buď byly tuhé nebo šíleně slizké :D Tentokrát jsem do nich přidala hrubou špaldovou mouku a ono to vyšlo. Dokonce chutnaly i tátovi - (njn díky těm mým pokusům se není čemu divit, že k nim získal odpor...) ale tyto už jsem párkrát vařila a vždy byly krásně nadýchané...a dokonce se mi minule moc nepovedla houbová omáčka (já vím, že to byla spíš polévka - ale chuťově dobrá..;)) no a všichni chválili právě knedlíky...proto se chci o recept podělit s vámi ;) těším se na vaše ohlasy - jestli vám budou chutnat stejně jako mně.




Co budete potřebovat: 

  • 500g hrubé špaldové mouky/spelt flour
  • sůl / salt
  •  150 ml vlažné vody / lukewarm water
  • lžíce oleje tablespoons of oil
na kvásek:

  • 200 ml mléka/ milk
  • 1/2 čajové lžičky medu /cukru //  1/2 teaspoon of honey/ sugar
  • 20 g droždí/ yeast

Mléko vlijte do kastrólku (taková odborná mluva :D) přidejte cukr nebo med a ohřejte na teplotu ideální pro miminko (to říkala vždy moje maminka = vlažné) Poté do mléka rozdrobte kvasnice, ale dejte si pozor, aby mléko nebylo  horké - protože by se mohly uvařit.

 Než kvasnice vzejdou můžeme se vrhnout na zbytek. Odvážíme si mouku,do které přidáme sůl, olej a 150 ml vlažné vody a vzešlý kvásek. Nyní přichází ta namáhavější fáze :D Ano hnětení (někdo to hodí do té kouzelné krabičky, ze které už jen vytáhnete hodovou vyhnětenou kuličku těsta...ale já dávám přednost lidské energii :) a síle - neb se mi domácí pekárna neosvědčila - těsto mi připadlo vždy takové překynuté) No nic už se do toho pusťme - hněteme do té doby až se  těsto přestane lepit ke stěnám mísy. Těsto je takové hladké. Teď jej  přikryjeme utěrkou a necháme v teple kynout cca 45 - 60 min

Až vám těsto nabude rozdělte jej na 6 -8  dílu a vytvořte koule. Vařte v horké vodě dokud knedlíky nevyplavou. (asi 20min) Poté ihned propíchněte. 


Ano ptáte se dobře - to je ta zmiňovaná polívková houbovka 


    Se svíčkovou taky výborné ;) 
(P.S. pokud budete chtít recept na svíčkovou ( je tam hodně zeleniny) - napište ;)...hodím jej na blog) 

Dobrou chuť 
Clara

Žádné komentáře:

Okomentovat