Food by Clara

pondělí 25. srpna 2014

Festival:Jídlo z blízka - hmyz na talíři aneb jak jsem jedla cvrčky

Toto léto utíká šílenou rychlostí a já teprve teď přicházím s příspěvkem o pětichodovém hmyzím menu. (hrůza...příště se polepším) Tato akce probíhala v rámci festivalu Jídlo z blízka v restauraci u Fidela.
Spousta mých přátel (do kterých bych to vůbec neřekla) již hmyz ochutnala a byli nadšení. A když se objevila na stránkách tato akce, byla jsem rozhodnutá ji navštívit. Nemohla jsem se zvědavostí dočkat....až tak to slavné nebylo :D no prostě jsem se těšila.  Ale v moment, kdy jsem vešla do restaurace a viděla jsem všechny ty živé brouky...úplně se mi stáhl žaludek a nedokázala jsem si představit, že vůbec něco ochutnám.






Ale poté, co se hmyz začal připravovat - a vše krásně vonělo....již jsem neměla žádný problém.

Prvním chodem byl malý moučný červ. Mohly jsme si je i pohladit.


Zde už je vidět příprava červů - vůbec to není složité - nejprve spařit a poté opražit na oleji - osolit a opepřit.



První chod byl servírován i se salátem...aby to nebyl moc velký šok... 

Druhým chodem byly typičtí cvrčci na másle, kteří jsou mezi konzumenty nejoblíbenější. 





Cvrčci byli křupaví a chutnali po másle.  Možná se mi podaří je připravit někdy i doma...
 

Zde můžete vidět velkého moučného červa svlečeného a "oblečeného" :D




Další chod voněl jako aglio olio e peperoncino - byl to velký moučný červ na česneku a chilli.


 
 Výsledný pokrm

 Čtvrtý chod - sarančata

Pokud budete konzumovat dospělce - je dobré odstranit křídla - jak nám bylo řečeno - ty jsou vidět na obrázku




V tomto případě jsem opravdu nesměla přemýšlet nad tím, co jím...  byly dobré, křupavé....

Poslední chod....šváb
Na ně jsem opravdu chuť neměla...
Smažily se jako koblížky, ve větší vrstvě oleje. Buď bez těstíčka nebo s těstíčkem. A snažila jsem se opravdu vnímat pouze tu chuť...A překvapivě mi chutnali, ale doma bych se to bála připravit...protože by mi určitě utekli...


Třešnička na dortu - perník s cvrčky a červy..- vůbec tam nebyli poznat - výborné...

Jsem příjemně překvapena...myslela jsem si, že mi hmyz nebude chutnat...ale bylo to moc dobré a určitě bych si třeba cvrčky dala znovu. Ale hlavně nesmíte přemýšlet nad tím, co jíte...

Clara

Žádné komentáře:

Okomentovat