Food by Clara

pondělí 3. dubna 2017

Brownies slazené datlemi

Již nějakou dobu se snažím ze svého jídelníčku vyloučit cukr #noaddedsugar  Dezertíčky, sladkosti...nahrazuji  ovocem, sušeným ovocem nebo oříšky...




Nedávno jsme měly s holkama oslavu ( mám je  moc ráda - motivují mne k dobrým cílům :) )  A dokáží mne rozesmát až k nezastavitelnému smíchu :D :D :D 
Važte si svých dobrých přátel a pečujte o ta kamarádství....Jsou to oni, kdo vás upozorní, že se pod vámi prolamuje led. 

A až se potkáte s vašimi přáteli - připravte si třeba brownies slazené datlemi. Jde to i bez cukru. 



Recept: 

120 g   kokosu (strouhaný)
100 g   mandlové mouky
100 g   datlí
200 ml  mléka
50g   pohankové mouky
3 vejce 
špetka skořice
špetka soli
70g   másla
100g   vysokoprocentní čokolády (já použila 81% )
maliny (mražené nebo čerstvé)
arašídové máslo

případně: šlehačka a ovoce 

Pozor! Je nutné začít den předem. 



1.  Datle jsem nakrájela na kousky. Vsypala do nádobky 
 a zalila mlékem. Tuto směs jsem nechala do rána odstát v lednici.

2.  Ráno jsem směs rozmixovala - vznikne taková sirupovitá hmota.  Máslo společně s čokoládou jsem rozpustila ve vodní lázni a nechala zchladnout. 

3. Kokos a mandlovou mouku jsem rozmixovala (tříštivý mixér nebo sekáček...) (ne tyčovým mixérem) - aby se obě složky dobře spojily. Následně jsem přimíchala pohankovou mouku. Přilila rozmixovanou směs (datle + mléko) a žloutky (pozor pouze žloutky - bílky oddělit !!) a přimíchala jsem zchladnou čokoládovo-máslovou směs

4. Poté jsem vyšlehala bílky a zlehka zamíchala do těsta. Těsto jsem rozetřela do pekáčku (34 x 24 cm)
 (zde jsem měla již nachystaný pečící papír, lehce zvlhčený) 

 



5. Poslední fáze zdobící :D Pár lžic arašídového másla 
(podle chuti) a posypat malinami .
 Pečeme na cca 180°C asi 20 minut. 





6. Po vytažení z trouby jsem brownies nechala vychladnout a následně servírovala se šlehačkou a ovocem










Dobrou chuť. 
Clara 











Žádné komentáře:

Okomentovat