Food by Clara

čtvrtek 2. března 2017

Ořechový dort & slaný karamel

Někdy jsme/ jsem ponořeni/a do svých myšlenek (promítám si v hlavě diář... :DDD), že si zapomínám všímat okolí...Nikdy nebuďme zaneprázdněni tak, že by jsem si nevšímali těch úžasných maličkostí kolem sebe. Inspirovat nás mohou lidé milým/vtipným slovem. Příroda, která dokáže neskutečné... slunce, červánky, vlny na moři...zelená louka plná lučního kvítí...A když si budeme víc všímat okolí, možná i my budeme moct někomu udělat radost :)



Plně si uvědomuji, že není samozřejmostí mít v práci skvělý kolektiv... Který vás dokáže rozesmát ;) a vyjde vám vstříc... :) Od prvního dne, kdy jsem nastoupila do práce, jsou ke mně všichni nesmírně milí.  Mají velkou dávku trpělivosti, všechno mně v klidu vysvětlí. A to jsem byla v tomto oboru nováček. Jsem nováček ;). Proto jsem vděčná, že tuto trpělivost a odhodlanost neztratili a stále mají chuť mne učit novým věcem. Motivují mne, abych se naučila programovat... Tedy - je to ohromná čest, že ve mne vidí "programovací" potenciál :D Já jej stále nenašla... ale  i přesto jejich motivace zabrala :D "Zakousla" (snad mi to vydrží) jsem se do knížky o Pythonu a zkouším si hrát s příkazovým řádkem...Ještě před nějakou dobou, jsem netušila k čemu slouží :-P a dnes >>> sudo apt... :D

Jsem ráda, když mohu svým kolegům a kolegyním udělat radost :) .. Tento týden (jak jste mohli vidět na Insta) to byl dort se slaným karamelem. Inspiraci jsem našla na stránce laskominyodmaryny.cz. Trošku recept upravila a dort byl na světě!!! :) Ano, měl úspěch!



Recept:

Těsto (na dort - průměr cca 26 cm + 4 cupcaky)

  • 225  g hladké mouky
  • 90 g jemně mletých vlašských ořechů
  • 150 g třtinového cukru
  • 1 lžička soli
  • 2 vejce
  • 250 g rozpuštěného másla
  • 50 ml oleje
  • 190 ml podmáslí
  • 1,5 lžičky vinného octa
  • 1 lžička jedlé sody
  • lžička karobu

Krém
  • 500 g mascarpone
  • 250 g ricotty 
  • 397 g Salka karamel 
  • 3  x špetka himaláské soli 
Ozdoba
  • karamelové sušenky
  • ovoce (jahody..)

1. Něž jsem cokoli začala připravovat - vejce jsem vytáhla z lednice, aby nasály trošku pokojové teploty :) Následně jsem lehce rozpustila máslo a nalila do misky. Chvilku počkala, až mělo pokojovou teplotu. Přidala jsem olej a vejce. Celou směs jsem vyšlehala. 

2. V druhé misce jsem smíchala mouku, třtinový cukr, špetku soli a karob.

3. Do vaječné směsi jsem přilila podmáslí. A postupně přisypávala a zašlehávala sypkou směs. I oříšky. Na úplný závěr jsem si ve skleničce rozmíchala sodu s vinným octem a vzniklou pěnu zamíchala do těsta. Těsto jsem nalila do formy a pekla na 160°C horkovzduch na cca 35 min. 



Krém

1. Mascarpone jsem vyšlehala se salkem a na závěr přimíchala ricottu a sůl.  

2. Krémem  jsem potřela vychladlý korpus. 

Celý dort jsem posypala podrcenými sušenkami a ozdobila ovocem. Na začátku března je o ovoce celkem nouze :D Ale až bude sezóna ostružin - myslím, že by se skvěle snoubily s tím sladkým karamelem. 



Pečte a poslouchejte - "What a wonderful world" (Louis Armstrong)


Vaše Clara. 

Žádné komentáře:

Okomentovat