Food by Clara

neděle 25. září 2016

Po stopách Tintina

Už je to pár týdnu... tedy měsíců... Slíbila jsem článek o Bruselu a stále nic... Nebyl čas (no nebyl čas - typická výmluva) Řekla bych, když byl čas, nebyla nálada na psaní. A když nebyl čas, měla jsem chuť psát. Dnes jsem přečetla pár cestovatelských článků a vzpomněla jsem si na Trip po Bruselu


Shoda náhod nás jednoho dne dovedla do komiksového města...nevím asi jsme potřebovali slyšet francouzštinu :D


Úplně cítím to cestovatelské nadšení :DDDDD Nejspíš za to může i jeden pejsek, kterého jsem dnes potkala - jako kdyby vyskočil z komiksu. Přesně ten Tintinův...
















































































Jakmile se rozhodnete koupit letenku, zjistíte existenci dvou letišťPozor! Jedno letiště je přímo v Brusselu a druhé Charleroi je asi 1 hod od Brusselu. My přistáli v Charleroi...a já osobně v tom nevidím žadný problém :DDD




1. UBYTOVÁNÍ




Ze stanice Midi...kam obvykle dorazí autobus je to asi 20 min k hotelu Meininger. Při vstupu do 
hotelu moji pozornost jednoznačně upoutal lustr z lahví piva...

Pokud jde o ubytování rozhodli jsme se využít nabídku sdílených pokojů (poloviční cena..)...měla jsem z toho trošku obavu na koho narazíme... Zkušenejší cestovatelé, kteří s námi sdíleli pokoj si vzali vlastní zámeček na skříňku...  


Celkově bych hotel určitě doporučila. Jednoduchý, hezký, praktický prostor... :) a spolubydlící byli příjemní :)


http://www.meininger-hotels.com/de/hotels/bruessel/






















Snídaně vyjde asi na 8 Eur. Taková typická - formou švédského stolu...

















































Mapa míst (ty s otazníkem jsem nestihla navštívit...ale nějakým způsobem mne zaujaly :))  

https://drive.google.com/open?id=13wBp8wxsGe3mJ76nPqv2BaQ0HkI&usp=sharing

Snila jsem o tom, že si Brussel projedu na kole



































A víte co? Přímo v hotelu bylo možné kola půjčit. Mám pocit, že se cena pohybovala okolo 10 - 14 Eur na 24 hod. Celé to zaštiťuje společnost cyclo. Dokonce jsem teď na jejich stránkách zjistila, že je možné půjčit kola již nádraží - Midi, kam nás dopravil autobus z letiště... :)

Brussel je pro kolo přímo stvořený... množství cyklopruhů jízdu velmi významně zpříjemňuje :D  a je to celkově rovina. 






2. ČOKOLÁDA

Na kole jsme se vypravili i do nedaleké čokoládovny - asi 8 km od hotelu... Tam a zpátky cobydup :D Čokoládovnu jsem označila na mapě - jmenuje se Neuhaus. Vzhledem k tomu, že je to přímo výrobna, ceny se pohybují výrazně níž než v nějaké prodejničce v centru... Pokud milujete čokoládu...rozhodně toto místo nepropásněte! 

Omlouvám se...byla jsem tak nadšená v čokoládového království, že jsem zapomněla fotit :DD






3. CENTRUM

Nemohli jsme vynechat jedno z nejstarších zastřešených nákupních pasáží... 
Galerie du Roi  Najednou se ocitnete úplně v jiné době...




CUKRÁRNA

A navíc je tam opravdu úžasná cukrárna!!! Absolutní designovka! Jejich Éclairs se rozplývalo na jazyku. Lepší jsem nejedla! 

Milovníky čajů určitě potěší rozsáhlá nabídka sypaných čajů. Jeden z jejich zelených čajů právě popíjím... :) 




a jedeme dál! 















Náměstí - Grande - Place, pokud přijedete ve vhodném termínu uvidíte kromě kouzelné architektury i květinový koberec přes celé náměstí... My si užívali kouzlo města :D


HRANOLKY A PIVO 

Nelze navštívit Brussel a odjet aniž by jste neochutnali hranolky... My na ně skočili do Fritlandu, který se nachází poblíž náměstí. (Grande -Place) 




KAVÁRNA  - AKSUM COFFEE




Místo, kde na vás dýchne Afrika ve všech směrech! Zajděte sem na kávu, čokoládu, limonádu...nebo na cokoliv jiného a určitě nebudete litovat!!





Balíček kávy jsem si dovezla i domů... a vychutnávala si tu fantastickou ovocnou chuť.








Kavárnu Capitale jsem zahlédla při jízdě na kole. Mám pocit, že tam bude skvělá káva...ale nestihli jsme tam zajít. Označila jsem ji na mapce (nějakým otazníkem) Pokud ji znáte, nebo ji navštívíte...těším se na váš názor!! :)



VAFLE



Belgické vafle...to spojení zná asi každý...na stejné ulici jako socha Manneken Pis ( Čůrající chlapeček)  naleznete těch podniků hned několik...Jako dobrý, ale přijde mi to trošku jako turistické lákadlo... :DD je tam turista na turistovi... Všichni si fotí sochu čůrajícího chlapečka a u toho si pochutnávají na své vafli :D Né, že by nebyla dobrá ;)

4. Afrika v Brusselu

Za každou cenu jsem chtěla ochutnat africké jídlo..a ta restaurace byla skvělá!!! Jen...asi vietnamskou kuchyni a jejich polévky mám raději...Ale každému chutná něco jiného. A vy by jste z toho jídla mohli být unešeni! ;)




Typická značka piva v Brusselu :) 









Clara. 


Žádné komentáře:

Okomentovat