Food by Clara

neděle 8. listopadu 2015

Dyňové gnocchi

Letos si na nedostatek dýní nemůžu stěžovat... (úroda byla velká :)) a proto přicházím s dalším dýňovým receptem.  Připravovat gnocchi byl opravdu zážitek. :D Chtěla jsem nahřát troubu...ta se rozhodla vyhodit všechny pojistky. Nahodila jsem je, ale...trouba se rozhodla odpočívat a přestala fungovat.
Co teď? Improvizace!! :-P Kousky dýně jsem podusila na trošce vody. Joo a vzniklo i pýré! :)
Nemusí zoufat ani ten, kdo nemá troubu. Vyzkoušejte uvidíte...



V čem je prospěšná šalvěj?


má protizánětlivé účinky
k tišení nervů
proti pocení
při nevolnostech z těžkých jídel 

Obsahuje:

fosfor
vápník
hořčík
draslík
niacin
vitamin A
železo
silice (1,5-3%) 
                                                      pssp.cz 


RECEPT: (6 porcí)

1,5 kg máslové dýně nebo hokkaido
400 g hladké mouky
200 g polohrubé mouky
2 vejce

15 lístků šalvěje
20 g másla 

200 g sýru (Gran moravia, Parmazán..)
sůl,pepř


RECIPE:

1,5 kg butternut or hokkaido squash 
400 g  all purpose flour
200 g coarse flour
2 eggs

15 leaves of sage
1,5 tablespoons butter

7 ounces cheese (Gran moravia, Parmesan)
Salt and Pepper

Dýni jsem nakrájela na kousky. Trošku menší. Podusila jsem je na trošce vody. //Pokud budete péct, lze dýni nakrájet i na větší kousky. // Následně jsem kousky osolila, opepřila a nalila maličké množství vody. Dýni dusíme do momentu než změkne (a nemusí se vůbec loupat - slupka změkne také). Poté jsem dýni rozmixovala. A pyré jsem nechala zchladnout.


Do (zchlazeného) pyré jsem přidala 2 vejce, dobře jsem je promíchala. Postupně jsem přisypávala mouku a míchala. Vznikne taková řidší hmota. 

Připravila jsem si hrnec s horkou vodou- ve které se budou vařit gnocchi. Pomocí tvou lžiček jsem tvarovala gnocci a házela do horké vody. Vaříme chviličku. (než vyplavou).

Mezitím si na pánvi lehce opražíme šalvěj na másle. Šalvěj poté přimícháme k gnocchům. 
A můžeme podávat. Nezapomeňte na sýr. Příjemná sladká chuť dýně se skvěle snoubí s lehce hořkou chutí šalvěje. Kdo by rád i maso - vyzkoušejte třeba na kousky nakrájená kuřecí prsa opéct na pánvi a přisypat k gnocchům... ;))



Dobrou chuť
Clara

Žádné komentáře:

Okomentovat