Food by Clara

čtvrtek 29. října 2015

Co s dýní? / Butternut squash idea


Začalo sychravé počasí...brzy tma.. :((  Ale taky období dýní, jablek, vůně skořice, obdivování kouzelně vybarvené přírody, pití horké čokolády a čtení knížek!! Užívejte podzimu dokud to jde :))



Víte kam se chodím inspirovat, co budu mít na talíři? Na zahradu :D Tentokrát jsem chtěla uvařit něco jednoduchého rychlého... a vznikly z toho tyto špagety. Obsahují pouze sezonní ingredience. Máslovou dýni, ořechy, celer, sušená rajčata...Ta harmonie chutí...mne opravdu překvapila. Výrazná chuť křupavého celeru ve spojení s nasládlou chutí dýně, lehce štiplavou chutí rajčat a špetkou rozmarýnu, který dává jídlu úplně jinou dimenzi.. 



Co významného získá vaše tělo z tohoto jídla? 
 (kromě toho, že vaše pohárky zažijí neskutečné dobrodružství..)

vitamin A
omega 3 
železo
vlákninu
vápník
draslík
antioxidanty

Rozmarýn se tradičně využívá proti kašli, migrénám, únavě a špatnému prokrvení. Ideální podzimní bylinka :)



Recept na 2 porce:

150 g máslové dýně
100 g celeru
2 stroužky česneku 
1 uzené tofu
menší hrst sušených rajčat
menší hrst ořechů
1 menší cibule
2 snítky rozmarýnu (nejlépe čerstvého)
sýr (niva, gorgonzola...)
sůl
pepř
olivový olej 
celozrnné špagety

Máslová dýně se vyloženě hodí. Odborníci ji označují jako nejchutnější dýni. Pokud se ptáte, zda by se dala využít i dýně hokkaido...asi ano (nevím nezkoušela jsem), ale máslová bude lahodnější. Dále v surovinách uvádím uzené tofu. Pokud si chcete plně vychutnat chuť zeleniny vůbec není třeba. Jeho uzená chuť totiž potlačí lehce ostatní chutě. 

Recipe for two:

150 g of butternut squash 
100g of celery
2 garlic gloves (chopped)
1 cup smoked tofu, cubed (optionally)
1 small handful of dried tomatoes
1 small handful of walnuts 
2 sprigs of rosemary
cheese (niva, gorgonzola)
salt
pepper
wholegrain spaghetti
olive oil



Nejprve jsem orestovala cibulku do nazlátlé barvy, poté jsem k ní přidala česnek nasekaný na malé kousky a orestovala. 



Dále jsem do hrnce vsypala dýni (na kousky), celer (na kousky) a sušená rajčata. Vše jsem osolila a opepřila. Přilila jsem dvě lžíce vody a nechala zlehka podusit. Po chvilce restování zeleniny jsem přisypala rozmarýn (posekaný na menší části). Já přidala i tofu (nemusí být). Vaříme do změknutí, ale zároveň, aby zelenina zůstala křupavá. Pozor je to chvilička..Ať se vám zelenina nepřevaří. ;)) V jiném hrnci jsem si uvařila špagety.  Špagety vsypeme k zeleninové směsi. Posypeme hoblinkami sýra a ořechy. Opravdu easy peasy!!





Dobrou chuť 
Jezte dýně :D
Clara



Žádné komentáře:

Okomentovat