Food by Clara

úterý 13. října 2015

Vienna trip

Miluji objevováni nových míst...to vzrůšo, když se ztratíte a musíte se rukama nohama domluvit..( jo jsou taková místa), ale to ve Vídni nehrozí - angličtina je celkem běžná. Ne, příště budu trénovat němčinu a s anglinou bude utrum!


Vienna je metropole. To není žádná novinka. Mapa se hodí. :D My jsme měli mapu metra i centra. Nebyl problém se orientovat. ( no dobře občas jsem se bála, kde nás to metro vyplivne) Mají dobré značení a na každé stanici metra, mapu města. A ochotné Vídeňáky, kteří vám rádi poradí ;)Už jsem vás dostatečně nalákala? Teprve začínáme...

Měla jsem sen, si Vídeň projet na kole, jo mají tam celkem dobrej systém půjčování kol...na jednom místě půjčíte, na jiném vrátíte. Znělo to fantasticky...ale byl v tom háček, pokud nejste Rakušák, potřebujete kreditku. A to od nás chudých studentů nemůžete čekat... Někdo mi říkal, že to vezme i naši debetní kartu, ale nechtělo se mi to tam celej den ověřovat. Třeba příště... Nemáte někdo zkušenosti s půjčováním kol tu ve Vídni?

Vzhledem k tomu, že kola nevyšla, museli jsme se spokojit s MHD...hlavní roli hrálo metro. Je to občas trošku spletitější, ale cedule vás navedou.  Není se čeho bát...kdyžtak dojedete někam jinam a objevíte nějakou moc zajímavou čast Vídně ;) a to je na cestování nejkrásnější... ;)

K sepsání itineráře (to je plán cesty, taky to pro mě byla novinka :D ) mi pomohly dva blogy blondynazlondyna, která tam byla na Erasmu a měla spoustu dobrých typů, třeba na falafel ;) a Biting Hanah - skvělá inspirace pro coffee trip.

Cesta se Student agency trvá necelé dvě hoďky... Mrknete na film a než se nadějete jste tam. Autobus SA zastavuje ve Vídni na dvou místech, v centru u stadionu nebo na letišti. Stadion - tak se jmenuje i zastávka metra a od zastávky SA je to jakoby kamenem dohodil. Ve všech stanicích metra by se měly dát koupit i jízdenky. Nevím zda to tak opravdu je, nekontrolovala jsem to, ale zde (Stadion)  automat je a mám pocit, že se tam dá platit i kartou.

Celodenní jízdenka (24hod) vás vyjde na 7,6 Eur. Je to celkem dost, ale doporučuji si ji koupit neb jednotlivá jízdenka stojí 2,20 eura...a při cestování z místa na místo velmi rychle utratíte 7 eur...pokud nemáte v plánu uběhnout maraton.



První naši zastávkou byla samozřejmě kavárna. Prohlídku ve Vídni nelze začít jinak. Zajeli jsme do Coffee Pirates ( hodím sem i mapku všech kaváren...na které byly psány pozitivní recenze, my jsme stihly navštívit pouze 2)
odkaz na mapu

Jinak Pirates je stylová kavárna, kterou nelze minout, protože vůně kávy se line již z velké dálky.


Obsluha je moc příjemná, cítíte, že to pro ně není jen práce, ale i zábava.Mají klasiku od esspressa po flatwhite. 


A taky alternativu...french press, hario, chemex. Svoje zákusky a crossainty.


 Kávu si sami praží. První suvenýr tedy byl jasný - vzala jsem Sumatru (má to být káva oříškovo/čokoládová s kořeněmou dochutí) jsem z ní nadšená. Přemýšlím, co budu dělat až dojde, asi tam budu muset znovu zajet :D

Ceny:

káva 250g - ceny se pohybují kolem 9 - 10 eur

Cappuccino - 2,9 eur


Dále naše kroky směřovaly k tržnici Nachsmarkt, kolem různých památek a historických obchůdků. Pokud jde o jídlo, tržnice je klasika. Většinou tam prodávají cizinci a ti to umí ;) jsou příjemní, umí většinou anglicky, a nabízí vše čerstvé!


Naleznete zde vše od koření přes zákusky, falafel a taky mini restaurace a kavárny.

My jsme neodolaly sušenému ovoci (neb to nabízela moc příjemná paní)


 Příště bych ochutnala i něco z čerstvého...mají tam ovoce, o kterém se vám ani nesnilo...chvíli jsem přemýšlela, zda jsem opravdu ve Vídni a ne v Asii, neb jsem některé druhy ovoce ani neznala. 


Tož to mám mezery. Měla bych ty své chuťové buňky doškolit ;)Na své si zde přijdou i milovníci čaje. Najdete tu roztomilý obchůdek s velmi příjemnou obsluhou. Je vidět, že oni sami mají rádi čaje. K čajům si můžete přivonět... Jeden druh mají vždy i na ochutnání. Zvolit některý je nejtěžší ..všechny vypadají  a  voní velkolepě. Já nakonec vzala fit&Fun - zajímavé spojení fenyklu, červeného a zeleného čaje a dalších bylinek. Pokud máte rádi Rooibos a lehkou chuť citrusů (cítím tam něco jako pomeranč...) určitě budete spokojeni. Na oběd jsme koupily falafel. (Kdo to nezná - jsou úžasně okořeněné kuličky cizrny.)  Který tu nabízí prodejci hned z několika stánků.


8 kuliček vyjde na 1 euro, 20 kuliček na 2 eura. K tomu se dá koupit i humus a jejich pita chléb. My jsme vzali humus s mangem a rajčatovou omáčkou. Něco takového mít v Brně...tak mám piknik každý den ;) dobře můžu to uvařit i sama doma :) je to celkem snadné ;)) chtěli by jste recept na falafel? Nádherné prostředí parku Schönbrunn láká k pikniku...Btw falafel je ideálním jídlem.

Poslední zastávkou, kde jsme něco dobrého ochutnali, byla kavárna Kafe MIK - je maličká, ale v tom je to kouzlo. Na posezení to moc není..jsou tam dva malé stolečky, ale na coffee to go ideální...



Ceny:
Flatwhite - 3 eur
Zrnková káva - cca 250g - 11 eur (jejich vlastní směs různých arabik)


Objevování nových míst a chutí, takový byl náš den. Vídeň je perfektním místem na coffee trip ;) Pokud se tam plánujete vypravit a objevíte nějaké kouzelné místo, budu moc ráda, když mi to sem dolů napíšete :)


Ihre
Clara

Žádné komentáře:

Okomentovat