Food by Clara

středa 30. září 2015

Medové hrušky a nudle s mákem / NOSUGAR



Možná máte velmi negativní vzpomínky na nudle s mákem ze školní jídelny. To zcela chápu. Ale zanechte všech předsudků a vyzkoušejte tyto. 
Přemýšlela jsem, jak zajímavě využít hrušky. Na oběd jsem plánovala uvařit nudle s mákem. A napadlo mne je k tomu přidat. Víte, nudle s mákem nejsou nijak zvlášť mým oblíbeným jídlem.. Jsou na mne takové suché a nudné. Pokud přiliji více másla, nejsou suché, ale zase moc tučné. Ano ano, moc si vymýšlím..:DD Pozor! Hrušky jsou perfektním osvěžujícím prvkem v tomto jídle. Navíc jsem nemusela nudle sladit obyčejným bílým cukrem. Recept je velmi jednoduchý!! :) Příště zkusím nudle nahradit šiškami z brambor. Uvidíme.. Určitě o tom něco připíši.




Recept:


  • Nudle 
  • (nejlépe vaječné)
  • Mák  
  • (dle chuti)
  • Med 
  •  dle množství hrušek a jak je intenzivní jejich sladká chuť
  • Hrušky - oloupané a rozkrojené na půl
  •  na jednu porci 3 menší hrušky
  • Máslo
  • Skořice 



Nudle uvaříme dle návodu na obalu. Do dalšího rendlíku nalijeme 50 ml vody (dusila jsem 3 hrušky, množství vody zvolte podle počtu hrušek) a med. Přivedeme k varu. V tento moment vhodíme do kastrůlku i poloviny hrušek. Podusíme, a až se nám velká část tekutiny odpaří, přidáme 2 lžičky másla. Vaříme dokud nevznikne sirupovitá konzistence omáčky.
Následně jsem nudle a mák promíchala. Pokladla hruškami a zalila vzniklou medovou omáčkou. Bylo to opravdu vynikající. Ty hrušky tam vždy chyběly!!







Žádné komentáře:

Okomentovat