Food by Clara

úterý 10. března 2015

Pan Cotta na výletě...



Přemýšlela jsem, že donesu na kávičkový dýchánek ke kamarádce nějaký bezlepkový dezert... No a v tom se ozval Pan Cotta, že by si rád vyšel na výlet...A moje volba byla jasná!! Příprava je rychlá, ingrediencí minimum a navíc ty stylové zavařovací skleničky  budou Panu Cottovi nesmírně slušet... A bude to i pohodlné odění na výlet..





      Na Pana Cottu jsem si připravila: 

   250 ml         smetany
   450 ml              3,5% mléka (nebo smetany)
   5,5g          agaru
   3 lžíce     vanilkového cukru (více či méně...dle chuti :))

 
    Ovocná omáčka
    mražené (nebo čerstvé) ovoce - já použila směs lesního ovoce
    cukr
    lžíce vody


    Recipe EN
    250 ml                 double cream
    450 ml                 whole milk (or cream)
    5,5g                       agar-agar
    3 tablespoon     vanilla sugar (more or less...it depends  on your taste)

 

    Fruit sauce

    frozen (or fresh) fruits - I used forest fruits
    sugar
    tablespoon of water



Mléko a smetanu jsem vlila do hrnce a přisypala agar. Vše jsem důkladně zamíchala a dala vařit. Ano teď přichází ta nudná fáze míchání (než přijde směs k varu) - ale nebojte je to rychlé. Těsně pře bodem varu jsem přidala cukr a vše důkladně zamíchala. V momentě, kdy začala budoucí panna cotta vařit, odstavila jsem ji. Ano panna cotta je stále tekutá....to ten agar....Nebojte, jak vychladne  ztuhne !! Směs jsem vlila do zavařovacích skleniček a formiček a nechala ztuhnout.

 Mezitím jsem si připravila ovocnou omáčku. Použila jsem směs lesního ovoce z Lidlu. (prodávají i mražené maliny...volba je na Vás)
Trošku vody (asi 2 lžíce) jsem nalila do rendlíku a přidala cca 150g ovoce a  3 lžičky v cukru (je to na Vás, podle chuti  já mám radši kyselejší ovocnou omáčku - neb to vyváží tu sladkou chuť panna cotty) Svařila jsem ovoce až vznikne hustá omáčka...(ano všechno ovoce se rozvaří) To se snažím vyvážit přidáním 50g ovoce právě v této chvíli. Trošičku povařím a odstavím. Vznikne omáčka s kousky ovoce. Následně jsem ji nechala zchladnout. (Pokud  chcete hladkou omáčku bez kousků - stačí rozvařenou směs propasírovat a již nepřidávat ovoce)


Na ztuhlou panna cottu jsem nalila omáčku a vrátila do ledničky....Nebo ihned můžete vyrazit na výlet :)))





Dobrou chuť a hezký výlet 

             Vaše

                    Clara

Žádné komentáře:

Okomentovat