Food by Clara

středa 8. srpna 2018

Kváskové žemle na hot - dogy

Nevím, jak to máte vy, ale já mám ráda ty večery, kdy si s kamarády něco dobrého uvaříme/ogrilujeme/připravíme :D A potom to společně jíme a diskutujeme o všem možném... i nemožném :D 
Tentokrát jsem plánovala hot-dogy. A asi týden před tím než celá akce měla propuknout, sdíleli @maskrtnica a @cuketka recept na žemle - vhodné na hotdogy. Jejich recept jsem převedla do kváskové verze, udělala pár kosmetických úprav. A vy už se nemusíte trápit se zkoušením a přepisováním receptu... A já tímto děkuji @maskrtnica za všechny tipy a rady.

Žemle i hotdogy jsme stihli sníst dřív, než jsem udělala nějaké pořádné fotky...omlouvám se za velmi provizorní fotky, které u tohoto receptu budou ... než nafotím jiné. Úžasné, barevné a veselé fotky naleznete na stránce pecempecen.cz, kde je i původní recept od Maškrtnice a Cuketky. Pokud byste raději idali do těsta kvasnice místo kvásku...tedy rychlejší metoda. Mrkněte tam. A teď jdeme na tu kváskovou verzi.





Recept

přibližně na 15-17 žemlí 
Poliš
276 g mouky
276 g vody
lžička kvásku

549g hladké mouky
84 g smetany (12%)
70g másla
20g oleje
37,5 g cukru
2 vejce
15- 16 g soli


Den předem jsem si připravila kvásek tzv. poliš. Potřebuje přibližně 12 hodin. 
Druhý den jsem přidala ke kvásku - poliši smetanu, změklé máslo, olej, vejce...všechny zbylé suroviny. 

Následně přijde fáze hnětání. Jestli nemáte robot, tak jako já. Čeká vás tedy intenzivní svalová činnost po dobu 10 min. V opačném případě hoďte těsto do robota a nechte hnětat.

Poté jsem dala těsto do misky a zakryla smršťovací folií a nechala kynout asi 4 hod. 

Po 4 hodinách jsem těsto rozdělila na 15-17 částí. A bochánky nechala asi 30 min odpočinout. 

Těsto jsem rozválela a srolovala. Vzniklo něco, čemu by se dal říkat rohlík...
Vytvarované bochánky jsem naskládala do vymazaného a vysypaného pekáčku a nechala kynout ještě 2,5 hodiny. 

Troubu jsem předehřála na 190 °C (horkovzdušná), dolů jsem položila pekáček s vodou. 

Vykynuté bochánky jsem potřela rozšlehaným vejcem a pekla přibližně 30 min. Dokud nebyly pěkně zlatavé. 

A teď už se jen zakousnout. 




Clara.




















    Žádné komentáře:

    Okomentovat