Food by Clara

pátek 3. října 2014

TÝDEN KÁVY PŘEDNÁŠKA: Příběh kávy Rebelbean

Týden kávy! Brno! Ochutnávky! Přednášky! Zajímavosti! :) Co vy na to ? Líbí se Vám letošní program?

Mně ano...ve středu 1.10  jsem navštívila kavárnu Fratelli - kousek od Zelňáku - v takové zapadlé uličce (Průchodní). Science Cafe Brno zde pořádalo přednášku - Příběh kávy Rebelbean. Přednášek známý brněnský barista Michal Stec. Má vlastní značku kávy - Rebelbean

A právě o cestě kávy mluvil...

Než začnu psát o přednášce - toto jsem ochutnala:




Latte, sypaný čaj a opravdu skvělý triple chocolate cake -  Na menu bylo ještě v závorce (hot) a já si myslela (nebo se spíš děsila...:D) - že bude s feferonkou...ale nutně jsem měla chuť na nejčokoládovější dort, co měli v menu (strach z feferonky šel stranou) 

Hot - neznamená pálivé...v tomto případě...ale horký :) - jako by jej někdo vytáhl z trouby - byl skvělý a ještě navíc politý - teplou čokoládovou omáčkou...DOPORUČUJI !!! ( hlavně pro čokoládové maniaky jako já :)) - se šlehačkou ideální ;)

PŘEDNÁŠKA: 

Pan barista Stec nám vyprávěl, jak vznikla jeho značka...- co bylo pro něj nejdůležitější - a jaký je rozdíl mezi jeho kávou a například fairtrade. 
Pro něj je důležité, aby opravdu koupil kvalitní kávu - tedy farmář dostane zaplaceno za svoji práci a i barista je spokojen, protože má kvalitní kávu. (funguje systém coffeehunters) Dbá se na to, aby se káva sbírala opravdu zralá...správně se zfermetovala...

Poté už jen závisí proces na "pražiči" - zda kávu povznese nebo znechutí (ano i to lze provést kvalitní kávě)  

Právě komoditní kávy většinou bývají přepražené. 
Po této přednášce jsem se rozhodla, že již nebudu pít instantní kávu...zařekla jsem se, že již nikdy ( i když moje životní moto je nikdy neříkej nikdy :D) - ale v tomto případě raději použiji svoji mokakonvičku 

A český turek ? Všechno špatně :D (to vím - proto mně nechutná :D) - nejhorší na turkovi je, že se ve vodě káva louhuje opravdu moc dlouho - a všechny špatné látky(třísloviny), tak přejdou do kávy. 

Lepší varianta je např. Dripper http://www.doubleshot.cz/abid-clever-dripper.html nebo http://www.doubleshot.cz/hario-v60-02.html 

Nebo aeropress - ten láká ke koupi mne :) http://www.doubleshot.cz/aeropress.html 

My jsme na přednášce ochutnaly kávu značky pana Stece - Rebelbean. Připravil ji v Chemexu.
 Tady myslím mluvil - o tajemství zalití kávy -

  • voda nesmí být horká
  •  a při zalívání točit konvičkou (mnoho baristů, říká, že je důležité točit i třeba určitým směrem- např. dle směru hodinových ručiček  - můžete vyzkoušet zda bude káva chutnat jinak, když budete točit v pravo nebo vlevo...) Při přípravě naší kávy pan barista točil oběma směry :)
  • je potřeba 60g kávy na 1 litr vody 



 Hrubost kávy pro chemex



Ochutnávka:barva kávy byla světlejší, chutnala jako podobně jako čaj - svojí jemností, ale přitom v ní byla cítit káva. Něco jiného -skvělá i bez mléka - výběrová káva se pozná.



Ještě zmínil téma káva a mléko vs kofein... Při konzumaci kávy bez mléka Vám rychle stoupne energie, ale i rychleji klesne. Pokud si dáte kávu s mlékem kofein bude účinkovat pomaleji - nebude mít tak strmou přímku. Bude se pozvolněji uvolňovat.

Přednáška byla skvělá, určitě má cenu si koupit kvalitnější kávu.. Byl to příjemný večer mezi kávovými nadšenci :)
Díky panu baristovi a také Science Cafe Brno, kteří tuto přednášku uspořádali. 

Těším se na Vaše ohlasy? Připravujete si kávu doma? Máte svoji oblíbenou pražírnu? Vyzkoušeli jste již kávu připravenou v chemexu nebo jinou alternativou?


Krásný večer

Clara

Žádné komentáře:

Okomentovat